Julmys


(Foto: Anna Evenius)

Ahh.... Det doftar jul i vår hus. Både från allt granris jag släpat in och från hyacinten som nu står i full blom. Med snart en vecka kvar till julafton är det dags att köpa julgran. Julmaten måste ju också fixas och ikväll ska jag grava lax, min absoluta favorit på julbordet.

Vi har ännu inte gjort något julgodis men det hinner vi väl med, hoppas jag. Vi ska bara göra knäck och sådana där vita kokosbollar, ni vet. Så lätt! Och så gott.

Det blir en lugn jul med bara vi fyra här hemma tillsammans med min mamma. Så skönt. God mat, massa godis, mys i soffan, och kanske spela något bordsspel...

En sak som är säker: På juldagen sitter jag i fåtöljen framför kakelugnen och njuter av en smörgås med gravad lax och en kall öl. Inget kan rubba den traditionen ;-) Sedan skulle jag vilja gå på bio i mellandagarna. Vore mysigt.

Hur ser er jul ut?

* * *

Kommentarer
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Vilken mysig bild! Hyacinter doftar så ljuvligt! Vi har en på vårat köksbord. Kram

2008-12-16 @ 10:52:07
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Katti

En smörgås med gravad lax är gott, men nåt som är ändå godare tycker jag...är en knäckemacka, måste vara rågrut, med rökt lax och en klick kaviargrädde på! Det är ett måste för mig.

Kram på dig tjejen!

2008-12-16 @ 11:47:30
URL: http://www.charmkatti.blogspot.com
Postat av: Jeanette Hamner

Vad mysigt det låter, vi åker till Gävle i jul. Kommer hem på annandagen och då kommer Tobbes familj. Är ni hemma hela helgerna? Kanske vi kan ses något. Det var länge sen.

Själv ser jag mest fram emot pappas inlagda sill, mammas köttbullar, mina laxrullar med pepparrot och så självklart en kall öl med skinmacka och stark senap kvällen innan jul med Tobbe när barnen har somnat och vi slår in alla deras paket...

Kram på dig.

2008-12-16 @ 17:22:50
URL: http://www.jeanettehamner.blogspot.com
Postat av: Bodil

Åhh, vilken tokvacker bild. Jag älskar zink och granris.

2008-12-16 @ 19:12:45
URL: http://gladjeamnen.blogg.se/
Postat av: Anna

Dra mig baklänges, vilka bilder Du tar Kvinna! Om jag någonsin ska gifta mig så vet jag vart jag ska vända mig! Förvånansvärt få som tar bilder som får mig att höja på ögonbrynen.

Oj, hur hittade jag hit..jo, via Design och Inredningsbloggen och hemmariket. Kunde inte låta bli att lämna lite beröm, bara. Ni ska inte till Dalarna heller?

2008-12-18 @ 23:37:08
URL: http://annasklokaord.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0