On location


(Foto: Anna Evenius)

Att ha lite schyssta miljöer på lager är bra att ha när man får chansen att fotografera modeller on location. I helgen var vi nere i Värtahamnen i Stockholm, där det finns riktigt läckra, filmiska scener med cisterner och annat smått och gott. Problemet är att det är fotoförbud nästan överallt. Klart man kanske kan ordna tillstånd, men nu drog vi dit på vinst och förlust. Som tur är hittade vi en
en riktigt fin dörr till en konstnärsateljé, med konstnärens bil precis utanför. :-)

Modellen på bilden är ingen "riktig" modell (utan en vän till mig), men hon skulle banne kunna jobba som det, så snygg som hon är. Stackarn, hon tyckte att det var lite kyligt att stå så där avklädd, men vad gör man inte för konsten? ;-)

Imorgon ska jag fota i studion, tillsammans med MuA (make-upartist) och modell. Ska bli jättekul!

* * *

Kommentarer
Postat av: Timo



Fotoförbudet hade jag tyvärr inte en tanke på när jag föreslog Värtan. Sorry.

Men men...

Inte så "ruffigt" precis, men det blev ju bra bilder ändå.

:-)



Timo Feuerbach

2009-03-23 @ 11:57:04
Postat av: Anna Evenius

Timo: Nej, inte så ruffigt som jag ville ha det från början, men nästa gång blir det Lövsta soptipp. :-)

2009-03-23 @ 22:36:43
URL: http://annaeveniusfotograf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0